我是Angela,目前是Saint-Mary-of-the-Woods College的交換學生

這學期我修了五堂課,以下分享我的修課心得

A. International Business BU481

Time: 1:00pm~ 2:10pm (twice a week)

Content:

Globalization, Country Differences, Cross Border Trade and Investment, Global Money System, Competing in a Global Marketplace, International Corporate Social Responsibility, Foreign Direct Investment, Entering Foreign Markets, Regional Economic Interaction, Political Economies, Cultural Differences

Feedback:

這堂課上課方式很多元,有PPT教學,影片欣賞,議題討論。老師會請同學針對議題寫下自己的心得並與同學分享。老師講話算蠻快的,且上課資料不少,學生們也會動筆做筆記,如果沒有什麼商業英文的底子,課後複習會花不少時間。之前老師上課以小組搶答復習之前上課教學內容,還蠻好玩的。如果認真學,是可以學到很多的一門課。

 

B. English Composition and Research Writing EN111

Time: 10:40am~12:00pm (twice a week)

Content:

Offer students strategies for critical reading and writing, guided practice through the steps of the writing process, and instruction on library and on-line research.

Emphasis on effective academic writing and scholarly use of sources in documented research paper.

Feedback:

這堂課會有三次大essay要寫,這些都是要和老師約時間討論,且會依老師規定階段性完成、修改,最後才繳交。平常也會有一些小作業,都可以訓練你的批判性思考。任課老師很好,會認真地給學生評語,也會很熱心地回答學生問題。選修這堂課,經由老師條理式地教學,對自己的英文作文能力會有很大的幫助。

 

 

C. Introduction to Literature and Theater EN205

Time: 11:00am~11:50pm (three times a week)

Content:

Literature and Its Writers

The Winter’s Tale

Feedback:

事實上,這堂課就相當於我們英文系會修的西洋文學概論或者是文學作品選讀。老師幾乎每堂課都會出作業給我們寫,讓你針對下堂課所要討論的文章先做複習,並在上課當天繳交作業。課堂上多是全班分成小組討論,再各組提出自己的論點與全班討論,學得很紮實。

 

D. American Women Writers EN235

Time: 9:00am~10:20pm (twice a week)

Content:

The Heath Anthology of American Literature

Feedback:

這堂課程D會比上面的課程C難一點,而且~可能會比較無趣一點~我是這麼覺得拉!老師會給syllabus,一樣是需要課前複習。我建議盡可能不要來這裡抵免文學課的學分,如果之前沒有接觸過文學直接來這裡學,可能會覺得很吃力。如果要抵免就真的需要多花時間在課前預習,不然上課會聽不懂,討論時根本接不上半句,學習效果會不佳。

 

E. Chorale MU001

Time: 4:00pm~5:15pm (twice a week)

Content:

Sing many songs with classmates.

Feedback:

這堂算是可以好好放鬆的一堂課。如果你對音樂有興趣的話,可以選修這堂課。這堂課目前沒什麼壓力,老師可能會規定你背歌詞,這樣你才可以不看樂譜和大家一起唱,不過應該是不會花太多時間。

 

以上僅供參考,提供要來這裡的交換學生一些上課資訊,希望對你們有幫助。

arrow
arrow
    全站熱搜

    oiapu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()